Mustafa Bozkurt Kimdir? Hayatı

Yazar Unknown 10 Mart 2013 Pazar 0 yorum

O Ses Türkiye Mustafa Bozkurt, Mustafa Sandal’ın takımından finale kalan tek yarışmacı. İzleyciler onu ‘Ahmet Kaya’ya benzetiyor.

 
Mustafa Bozkurt, annesi Malatyalı ve Kürt kökenli. Babası Çeçen. Doğma büyüme Antepli. 3 kardeşi daha var. Hepsi öğrenci, Mustafa ise en büyük olarak ‘Abilik’ yapıyor. Ama abiliği ile ilgili bir örnek vererek ‘Bozkurt ailesinin’ yapısını da açıklıyor: “Kardeşim benden sadece 1 yaş küçük. Hiçbir zaman adımı söylemez, ‘abi’ diye hitap eder. Bu çok önemli bir şeydir. Anadolu’nun koruduğu değerlerden bir tanesidir bu. 1 yaş fark olsa bile ‘abi’ deniyorsa orada aile yapısının dimdik sağlam olduğu ortadadır.”
 
Sakalımı kesmem
 
Mustafa sesi, duruşu ve hareketleriyle yaşından büyük gösteriyor. Bu konu açıldığıda “Evet, 35-40 gösteriyorum’ diyor gülerek. Daha sonra ise nedenini açıklıyor: “Sakal bıyıktan dolayı yaşlı gösteriyorum. Kestiğim zaman gerçek yaşım ortaya çıkar, ki kesmem.
 
Çünkü bunu daha önce tecrübe ettim.” Daha sonra ise yaşadıklarının, tecrübelerinin biraz da onun böyle görünmesine neden olduğunu söylüyor:
 
“Orta halli bir ailenin çocuğuyum. Üniversiteye adım atar atmazla da ailemle maddi bağımı kestim. Çünkü babam memur. Memur bir adamın 4 çocuğu okutması çok zor.” Mustafa Bozkurt müzikle tanışmasını ise şöyle anlatıyor: “10 yaşında bağlama ile tanıştım. Çok iyi üstadlarla tanıştım, onların elinde yetiştim. Hocalarımın benim üzerideki emeği tartışılmaz. Gaziantep Üniversitesi Konservatuar bölümü mezunuyum. Ancak başvuruların son günü babamın zoruyla girdim. Benden sonra da kardeşim konservatuara girdi. Ancak sazı elime aldığımdan beri müzikten hiç kopmadım.”
 
‘Ahmet Kaya olma amacım yok’
 
Mustafa Bozkurt, Ahmet Kaya’nın türkülerini ile gönlümüze mıh gibi işledi. Peki o bu konuda ne diyor? “Sanki Ahmet Kaya’yı temsil ediyormuşum gibi algılandı. Bu çok ağır bir gömlek. Ben ona benzemeye çalışmıyorum sadece Ahmet Kaya’nın yaptığı müziğin hakkını vererek paylaşmaya çalışıyorum. Tek amacım bu. Onun yerinde olmak ya da ona benzemek değil. Bütün amacım müziği hakkıyla icra edebilmek.” Mustafa’ya finalde de Ahmet Kaya türküsü var mı diye soruyoruz. Cevabı net oluyor: “Ahmet Kaya’nın en sevdiğim şarkısını finalde son ikiye kalırsam okuyacağım. Şarkı ise süpriz olsun!”

Hiç yorum yok: